TOP

Helt ny GulogGratis-app til dig

Vi har tidligere lanceret den nye app til Android – nu kom tiden til tilsvarende app til iOS; eller sagt med andre ord, så kan du nu også få den nye app, hvis du har en iPhone eller iPad. Årsagerne til skiftet er mange, bl.a. ønsket om en ens oplevelse på tværs af alle formater (hjemmeside og app). I den gamle app kunne du ikke bruge vores nye(re) funktioner – f.eks. køb af pakkelabels fra alle leverandører eller oprettelse af en Favoritsøgning – hvilket du nu kan. Her guider vi dig igennem, hvordan du bruger den nye app.

Først og fremmest så er vi glade for, at begge apps nu er ude hos jer brugere af GulogGratis. Vi mennesker bruger tingene på rigtig mange forskellige måder, hvorfor vi umuligt kan forudse og teste alle scenarier; vi har testet og rettet fejl på livet løs, men derfor er der stadig en chance for, at der kan være fejl eller andet, som vi simpelthen ikke har opdaget i vores tests – eller som er opstået efterfølgende. Hvis du støder på noget, så er du mere end velkommen til at sende os en mail med en beskrivelse af problemet, samt hvilken telefon og styresystem (f.eks. Android 11 eller iOS 14) du bruger til [email protected].

På den måde kan vi bedst komme mulige fejl og mangler til livs. Jeres hjælp og feedback er meget værdsat! Vi vil gerne lære og forbedre os, og her er I en uundværlig hjælp.

Hvor finder jeg app’en, hvis ikke jeg har den i forvejen?

App’en finder du i Play Store, hvis du har en Android-telefon og i App Store, hvis du har en iPhone.
Hvis du allerede har app’en på den ene eller anden platform, så kan du opdatere til nyeste udgave sammesteds.

 

Hvordan bruger jeg den nye app?

Hvordan navigeres der i app’en?

Når du åbner app’en, så er der i bunden af skærmen fem forskellige tabs, du kan bruge. Fra venstre mod højre finder du: ‘Hjem’, ‘Søg’, ‘Sælg’, ‘Pakkepost’ og ‘Mit GG’. Den tab du er i er markeret med gul, så du altid kan se, hvor du er henne i app’en (se bunden af nedenstående skærmbillede).

 

Sådan ser app’en ud, når du åbner den.

 

Hjem: er forsiden af GulogGratis. Her ser du automatisk fremhævede annoncer med forsidevisning. Her kan du selv vælge at skifte mellem de forskellige annoncegrupper – præcis som på hjemmesiden. Du har desuden mulighed for at se ‘Tæt på’ (annoncer fra dit nærområde), ‘Nye’ (nyoprettede annoncer), ‘Gives væk’ (annoncer, hvor varen er gratis), ‘Du har set’ (her kan du finde de annoncer, du har været inde på) og ‘Tema’ (vores temauniverser). Ovenstående billede viser, hvordan der ser ud, når du åbner app’en i ‘Hjem’.

I toppen af skærmen finder du søgefeltet. Klikker du der, så kan du, inden du begynder at skrive noget, se dine seneste søgninger, Favoritsøgninger og vores kategorier.

 

Sådan ser det ud, når du klikker i søgefeltet. ‘Seneste søgninger’ og ‘Dine favoritsøgninger’ er specifikke for den enkelte bruger.

 

Søg: Er en dedikeret tab til at foretage søgninger på GulogGratis. Den ser ud, som når du åbner søgefeltet i ‘Hjem’-tab’en – bemærk, at ‘Søg’ i bunden af skærmen nu er gul.

 

Nu står vi i ‘Søg’.

 

Når du begynder at skrive noget i søgefeltet, så kommer der forslag frem i forbindelse med søgefeltet. Du kan vælge et af dem eller vælge at lave en søgning på hele GulogGratis. Det gør du ved at trykke på ‘Se alle’.

 

Forslag til, hvor du kan finde resultater på din søgning.

 

Når du har foretaget søgningen, så lander du på en resultatvisning. Her kan du se og filtrere i dine resultater. Jo tættere på den endelige kategori du er (f.eks. i kategorien ‘Personbiler’), jo flere filtreringsmuligheder vil du typisk have.

 

 

Sælg: Her finder du annonceoprettelsen. Den fungerer på helt samme måde, som på hjemmesiden. Når du åbner denne tab, så ser det således ud.

Har du brug for hjælp til, hvordan du opretter en annonce, så kan du læse om det i denne guide.

 

Sådan ser annonceoprettelsen ud i den nye app. Her står vi i ‘Sælg’.

 

Pakkepost: Pakkepost fungerer nu som på hjemmesiden. Du har frit valg mellem vores tilknyttede leverandører. Det fungerer fuldstændigt, som på hjemmesiden. Hvis du har valgt en label, som skal printes og du ikke kan gøre det fra telefonen, så kan du altid finde dine labels under ‘Kvitteringer’. Det runde mærke med spørgsmålstegnet giver dig mulighed for at skrive direkte til kundeservice. Denne funktion finder du på udvalgte steder.

 

Du kan købe pakkelabels fra Bring, dao eller GLS.

 

Mit GG: Her finder du alt det indhold, som du på hjemmesiden (på computeren) finder i din brugermenu (når du klikker på den grå mand ved siden af Pakkepost i toppen af hjemmesiden), samt indholdet fra menuen helt ude til højre i samme linje på hjemmesiden. Tilgår du i stedet GulogGratis.dk via browseren på din telefon, så svarer ‘Mit GG’ til menuen i øverste højre hjørne. I denne tab kan du også vælge at klikke på ‘Opret annonce’ eller ‘Pakkepost’ – hvis du gør det, så bliver du sendt over i de dedikerede tabs.
Her finder du også vores kundeservice.

 

Hvis du foretrækker at vende din tablet på langs:
App’en er lavet til mobil, men kan også hentes ned på en tablet – du skal dog være opmærksom på, at den som det ser ud lige nu, ikke drejer, hvis du lægger din tablet på langs. Hvis du foretrækker at bruge din tablet på denne måde, så vil vi anbefale dig at tilgå GulogGratis.dk via Google Chrome eller Firefox. Hvis du bruger Safari, så bliver du automatisk sendt over i app’en, så denne browser fungerer ikke til formålet.

 

Så nåede vi hele vejen rundt. Vi håber, at du bliver glad for den nye app. Hvis du har brug for hjælp til noget, så kan du skrive til kundeservice her

Har du feedback – både positiv og negativ – så er du meget velkommen til at sende en mail til [email protected], hvor du beskriver, præcis hvad det drejer sig om. Det vil desuden være en stor hjælp, hvis du samtidig oplyser, hvilken telefon og hvilken app du bruger. App-versionen finder du, hvis du scroller helt ned i bunden af ‘Mit GG’. Det kan f.eks. være en Samsung S21 med Android, app-version 5.0.1.